معرفی اتومبیل عظیم الجثه شورولت

وقتی چندی پیش یکی از مهندسین جنرال موتورز به نام «برنت دیپ» توانست توسط شورولت سیلورادو HD مدل 2011 مسافت بین دنور و کلرادو را با یک یدک کش 9072 کیلوگرمی طی کند، بهترین تبلیغ برای این وانت بار عظیم الجثه شورولت انجام شد...



این محصول جدید در دو مدل 2500 HD و 3500 HD با سه نوع تجهیزات LTZ, WT, LT تولید می شود که در کنار سیستم چهار چرخ متحرک و پیشرانه 6/6 لیتری دوراماکس دیزل و جعبه دنده 6 سرعته خودکار، سیستم کنترل در سراشیبی ها، به صورت استاندارد از موتور V8 و شش لیتری و 16 سوپاپ سود می برد که با باک سوخت 126 لیتری اش دارای ابعای چون طول 5/7 ، عرض 2/03 ، ارتفاع 1/9، فواصل اکسل های 3/3 متر است.




در قسمت اتاق نیز فریم شاسی از 11 عدد جعبه تشکیل گردیده که بخش میانی آن توسط استیل تقویت و بر استحکامش به میزان 92 درصد افزوده شده است. سیستم تعلیق جلو به مدل مستقل اغییر پیدا کرده و با افزایش 25 درصدی عرض اکسل جلو وزن کلی سیلورادو به 2/5 تن رسیده است.
حسن دیگر این مدل همانطور که عنوان شد پیشرانه 6/6 لیتری دیزلی ایت که شورولت از سال 2000 تاکنون 1/3 میلیون دستگاه از آن تولید کرده و با تغییراتی همانند استفاده از توربو شارژر، افزایش استقامت پیستون ها، سود جستن از پمپ روغن قوی تر، کاتالیزور و ... هم بر قوای خروجی و گشتاورش افزوده و هم مقدار گازهای خروجی اگزوز به میزان 63 درصد کاهش نشان داده است. همچنین برای این مدل می توان از سوخت دیزل طبیعی B20 هم استفاده کرد. این پیشرانه علیرغم چنین جثه سنگینی می تواند سیلورادو را به شتاب صفر تا 100 کیلومتر کمتر از 9 ثانیه و طی کردن مسافت 400 متر در عرض 16 ثانیه برساند که به نسبت مدل های قدیمی 3 تا 5 دهم ثانیه سریع تر شده است. سیستم ترمز نیز در کنار ترمز ضد بلوکه از نوع تک کاناله در جلو و سه کاناله در عقب و تقسیم نیروی ترمز دارای دیسک های بزرگ 14 اینچی است.



از دیگر امکاناتی که کمپانی شورولت روی اسن مدل عرضه می کند می توان به سیستم ثبات و پایداری، بالشتک های پرده ای و سیستم حفاظت از سر و سینه، دوربین دید عقب، سیستم کنترل میزان نیروی موتور و ترمز در هنگام استفاده از یک کشنده جدا، سیستم موبایل بلوتوث، Wi-fi، رادیو ماهواره ای XM و گارانتی پنج ساله یا 160 هزار کیلومتری در امریکای شمالی اشاره داشت که گویا همچنان قصد دارد آن را به عنوان یکی از پرفروش ترین وانت بارهای دنیا در کنار فورد F150 معرفی کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18