اتهام رسمی ایران به رمضان بشردوست


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، سفارت ایران در کابل، در نامه ای به دادستان کل افغانستان، خواستار تعقیب قضایی یک نماینده مجلس کشور شده است.

مسئولان سفارت ایران در کابل، در نامه ای گفته اند رمضان بشر دوست، نماینده کابل در مجلس نمایندگان در یک گفتگوی تلویزیونی، به مقامات جمهوری ایران توهین کرده است.

در نامه سفارت ایران آمده است رمضان بشردوست در واکنش به اعدام شماری از افغانها در ایران، در گفتگو با تلویزیون خصوصی افغان، دیپلمات های ایرانی در افغانستان را تهدید به مرگ کرده است.

براساس گزارش بی بی سی، آقای بشردوست در طرح انتقادهای صریح و تند علیه مقامات دولتی افغانستان نیز شهرت دارد.

در نامه سفارت ایران در کابل آمده است آقای بشر دوست در گفتگو با تلویزیون افغان، از عمل طالبان مبنی بر قتل دیپلماتهای ایرانی در مزار شریف یاد کرده و آن را تائید کرده و گفته است که طالبان کار درستی کردند.

محمد هاشم صافی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان، شکایت سفارت ایران از مضان بشر دوست را تائید کرده و اما گفته است این شکایت هنوز به آنها نرسیده است.

آقای صافی به بی بی سی گفت شکایت نامه سفارت ایران از آقای بشر دوست ده روز قبل تهیه شده و این شکایت نامه به وزارت خارجه افغانستان فرستاده شده تا از طریق وزارت خارجه به دادستانی برسد.

دولت افغانستان بعد از یک هفته اعدام شش افغان در ایران را تائید کرد اما گفت دولت افغانستان در جریان اجرای حکم و دادگاه این افراد نبوده و پیگیری خواهد کرد که آیا دادگاه این افراد عادلانه بوده است یا خیر.

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان نیز از مردم خواست تظاهرات علیه ایران را متوقف کنند اما در یک مورد بعد از دستور آقای کرزی نیز تظاهراتی در هرات برگزار شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18