طيارۀ ساخته شده به کابل منتقل شده و در انتظار اجازۀ پرواز است

هزاره پیپل: نام اصلی جوان هزاره که طیاره را ساخته صابر شاه است. در خبرها و گزارشهای قبلی به دلایلی، منابع نام ایشان را ذاکر حسین نوشته اند.

طيارۀساخته شده توسط يک جوان ولسوالى جاغورى ولايت غزنى، درانتظار اجازۀ پرواز است.
اين طياره به ابتکار “صابرشاه” متعلم صنف دهم مکتب، ساخته شده است.
قرار معلومات ولسوال جاغورى، صابرشاه با طيارۀ خود، شام گذشته به دستور حامد کرزى رئيس جمهور کشور به کابل منتقل شده تا قبل از پرواز، معاينات تخنيکى آن صورت گيرد.
ظفرشریف ولسوال جاغوری، گفت که از ساخت این طیارۀکوچک، مردم جاغوری استقبال زیاد کرده واین ابتکار را ستوده اند.
ولسوال گفت که این طیاره، از طرف تیم تخنیکی وزارت هوانوردی، مورد ارزیابی قرار میگیرد و بعداً برايش اجازۀپرواز داده خواهد شد.
ولسوال از قول صابرشاه گفت که اين طیاره، ميتواند در يک پرواز٢٠ کيلومتر فاصله را طى کند؛ اما وى در مورد توان ارتفاع آن از سطح زمین، معلومات نداد.
ولسوال افزود که اين طياره، ديروز توسط هليکوپترهاى وزارت دفاع ملى، به کابل منتقل گرديده است.
انجنیر راسخ معین وزارت هوانوردی ملکی، به پژواک گفت که از ساخت این طیاره خبردارد و چندین بار با صانع این طیاره، صحبت های مقدماتی داشته است.وی افزود: “این یک کار تخنیکی است؛ یک طیاره ایجاب آنرا میکند که از وزارت هوانوردی سرتفیکیت بگیرد.”
معین هوانوردی افزود که وزارت هوانوردی، برای این طیاره تا زمانی اجازۀپرواز را نمی دهد که از طرف تیم انجنیری وتخنیکی این وزارت، چک شود.
صابرشاه،از دادن معلومات در مورد چگونگی ساخت طیاره، به پژواک خودداری کرد و گفت تا زمانی به رسانه ها معلومات نمیدهد که طیاره اش چک گردد و زمانی که طیاره اش پروازکرد، وی مصاحبه خواهد کرد.
موصوف افزود که تا هنوز در زمینۀچگونگی ساخت این طیاره، به هیچ کسی معلومات نداده است.
اين طیاره، دارای بدنه ای به شکل ماهی مى باشد، ٣ تاير داشته و ماشين آن درعقب بدنه اش قرار دارد.
همچنان اين طياره، دارای يک چتر مثلثی شکل میباشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18