صندلي كه شما را به زور از جايتان بلند مي‌كند

اين صندلي هوشمند كه Intelli Chair نام دارد، منطبق با حالت نادرست و طولاني مدت نشستن بر روي آن يك پيام صوتي را به اطلاع فرد مي‌رساند كه مي‌تواند نسخه ديجيتالي همان سرزنشهاي قديمي مادرها باشد.

اين صندلي زماني كه فرد براي ساعتهاي طولاني در وضعيتي غيرعادي و نامناسب بر روي آن نشسته باشد شروع به حرف زدن مي‌كند و آنقدر به حرف زدن ادامه مي‌دهد تا فرد موقعيت نشستن خود را اصلاح كند.



اين صندلي هوشمند ثمره سالها تحقيقات در عرصه «فن ترجمه اطلاعات رايانه‌اي به سيگنالهاي صوتي» است.
صدايي كه از صندلي شنيده مي‌شود به فرد اطلاع مي‌دهد كه اكنون بايد موقعيت خود را تغيير دهد و يا حتي بلند شود، كمي بدن خود را كش بدهد، دو قدم راه برود و يا غذاي مختصري بخورد.
 
چهار حسگري كه روي نشيمن و چهار حسگر ديگر كه روي پشتي صندلي قرار گرفته‌اند، اين صندلي را هوشمند كرده‌اند؛ به طوري كه مي‌تواند بهترين زمان و موقعيت نشستن را ارزيابي كرده و سپس از راه بلوتوث اين اطلاعات را به رايانه منتقل كنند. به محض پردازش اين اطلاعات در رايانه، صندلي پيام صوتي خود را منتقل مي‌كند.

براساس گزارش كورييره دلا سرا، اين صندلي مي‌تواند در ادارات و در كلاسهاي درس كاربرد داشته باشد شايد در آينده به جاي ناظم مدرسه، اين صندلي هوشمند تشخيص دهد كه زنگ تفريح بايد زده شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18