آخرین خبرها از طیاره ساخته شده در افغانستان

این طیاره چند هفته پیش به فرمان رئیس جمهوری جناب کرزای صاحب به کابل انتقال پیدا کرده بود ولی تا این لحظه هیچ پروازی صورت نگرفته و مقامات فقط امروز و فردا میکنند ولی دریغ از یک نظر لطف شاید اگر جای انجنیر ذاکر حسین کسی دیگر از دیگر ولایات میبود صد در صد امروز کارش جور میشد.
 در ادامه آخرین خبرها را از سایت جاغوری 1 برایتان گذاشتم. 
 http://www.hazarapeople.com/fa/wp-content/uploads/2010/10/64628_1430014993120_1315219369_30999307_6622949_n.jpg
بعد از آن درد دل و گلایه از رهبران و بزرگان قوم  که با وجود یک هفته کسی از ما سر نزده است یک روز محترم داکترنجفی سرپرست ترانسپورت  در میدان هوای در جمعی هیئت حضور یافت و از دست آورد ذاکر حسین باز دید کرد . اقای نجفی  وعده داد که مشکل شما در جلسه ی که امروز داریم  مطرح خواهند کرد . در عین حال  سعی خواهند کرد حد اکثر از صلاحیت خود نیز در این مورد استفاده کند .
 وعده و نوید ها کماکان مانند هفته قبلی جریان دارد . یک روز به ما می گویند که ما در جلسه کابینه مطرح می کنیم  و روز دیگر خبر می شوم که جلسه در کار نیست بهانه های را سری هم می کنند . اما تا حالا کسی متوجه دقیق منظور مقامات با این اشکال تراشی هایش نشده است . این همه مشکل تراشی برای چه است ؟
هفته ی  قبل مقامات گفته بودند طیاره مذکور هوا سنج و ارتفاع سنج و  ... ندارد ما برای تامین نظر انها  امر نصب این سنچ ها  را از مقام بالا برای مقامات میدان هوای گرفتیم . وقت به میدان هوای مراجعه کردیم . آنها گفتند که ما همچون وسیله  را فعلا در دست رس ندارم . بعد دوباره به وزارت مربوطه  مراجعه کردیم . انها یک نفر از انجنیران خود را  با ما همراه کردند و به میدان هوای آمدیم بالاخره ایشان دو دانه دستگاه ارتفاع سنج و سرعت سنج را آماده کردند. و برای مقامات میدان هوای گفت که هر چیز که اینها ضرورت دارد به دست رس شان قرار بدهید و خود شان برگشتند . بعضی وسایل برای نصب کردن این دستگاه ها برای ما فراهم نمودند . داشت  نزدیک بود که دسگاه نصب شود در این زمان یکی از راه رسید و گفت که این دستگاه برای این طیاره به درد بخور نیست باید از چرخ بال باز و  به این طیاره نصب شود. صرف نظر از اینکه حرف شان تاچه انداز فنی است یانه  مرا بیشتر از این ناحیه نگران کرد که باید چند  روز دیگر برای امر گرفتن آن دستگاه ها  و باز کردن از چرخبال و نصب کردن آن صبر کرد و معلوم نیست چند روز در بر خواهند گرفت .
 چند روز قبل نیز برای ما گفتند طیاره مذکور را برا پرواز ازمایشی باید به کدام میدان هوایی دیگر انتقال بدهیم و پرواز آزمایشی را در آن جا انجام دیهم .  میدان هوایی های مانند شبرغان ، بامیان ، مزار شریف برای انجام پرواز ازمایشی خود را نامزد کردند .  سه روز به همین حرفا گذشت . بعد از سه روز باز خبر شدیم که میدان شبرغان برای پرواز آزمایشی انتخاب شده است ولی وقت به قوماندان  میدان هوای مراجعه کردیم آنها به ما گفتند که باید برای ما امر انتقال و پرواز را از وزارت داخله و یا از ریس جمهور  بیاورید و ...
در عین حال هنوز سرنوشت دقیق پرواز معلوم نیست احتمالا  باید چند هفته دیگر را برای امر گرفتن و این مسایل بگذرانیم تا آن وقت بیبنید کدام سنج های دیگر سروکله اش پیدا می شود یا نه ؟ !!!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18