تفاوت دانشجوی افغان با دانشجوهای جهان

برای دیدن کامل هر مطلب لطفاً بر روی عنوان ( تیتر ، نام ) مطلب کلیک کنید. و یا بر روی عبارت ( برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید ) کلیک کنید.
جاپان: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!
مصر: درس می خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند!
هند:  او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشنی(ACTION) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!
عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جا خالی می دهد و در صورت زنده ماندن درس می خواند!
چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!
گینه ( یک کشور آفریقایی): او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!
کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جز جگر گرفتن جمیع روسای جمهوری امریکا دعا کند!
پاکستان: او بشدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!
عربستان:  به دلیل پشتگرمی به چاهای نفت ذخیره شده در جیب پدرش، صرفا به دانشگاه می رود تا بیکار نباشد و  در اوقات بیکاری بین کلاس؛ توطئه ایجاد فتنه بین دیگر مسلمانان را می کشد!
انگلیس:  نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان سال 2012!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!
ایران: به محض ورود به دانشگاه عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! و بالاخره تن به ازدواج دانشجویی می دهد!
اما افغانستان:
دانشجویان در افغانستان چند گروه هستند. اولا گروه بیچاره ای از قشر ضعیف جامعه که با مشقت فراوان خود را به دانشگاه می رسانند و با تلاش درس می خوانند و پس از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن یک معرف با نفوذ ، معمولا با تحصیلات عالی وارد بازار کار عادی می شوند.
 گروه دوم دانشجویان وابسته به سران حزبی می باشند که تنها به داشتن  نام دانشجو و گرفتن مدرک تحصیلات عالیه راضی هستند زیرا مهم نیست که دارای چه مدرک در چه رشته ای هستند، بالاخره در یک مقام خوب دولتی مشغول به کار می شوند ، بدون توجه به تخصص و کارآیی شان. ( قابل توجه برخی از عزیزان بلند پایه دولتی )
گروه سوم اقوام و نزدیکان مقامات دولتی می باشند که به محض اتمام تحصیلات ابتدایی، با توجه به استعداد خارق العاده شان ( !!! ) بورسیه یکی از کشورهای خارجی می شوند تا برای هدر نرفتن هوش و ذکاوت مادر زادیشان هرچه زودتر به تحصیل در یکی از کشورهای وابسته به فرد معرفشان مشغول به تحصیل گردند. که معمولا در آن کشور باقی می مانند. ( تا دیگر دانشجویان مستعد کشور از تحصیل در کشورهای خارجی محروم گردند).

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18