فیلم بيرون آوردن جسد دختران غرق شده در درياچه پارك شهر

حادثه پارك شهر
در بهار 1381 حادثه پارک‌ شهر و غرق شدن قایق حامل دانش‌آموزان دختر رخ داد. با آنكه شش دختر داخل درياچه مصنوعي پارك ‌شهر جان خود را از دست داده بودند، اما كسي پاسخگوي خبرنگاران نبود. پس از بررسي شواهد و خبرهاي منتشر شده، متوجه شدم كه مسؤولان در بازگو كردن علت حادثه، با رسانه‌ها صادق نبوده‌اند.
تعدادی از دانش‌آموزان يك مدرسه راهنمايي در جنوب تهران، صبح روز شنبه 14 اردیبهشت‌ماه با اتوبوس برای بازدید از موزه پست به آنجا رفتند. در خبرها آمده بود که چون وضع ظاهری بيشتر آن‌ها مناسب نبود و در آن زمان نیز موزه پست گروهي بازدیدکننده خارجی داشت، از ورود دانش‌آموزان به داخل موزه جلوگيري شد تا حفظ آبرو شود. آن‌ها هم به ناچار تصمیم گرفتند به جاي بازديد از موزه، در پارک ‌شهر وقت خود را بگذرانند.
پس از مراجعه يكي از اعضاي گروه "Rescue Squad" به موزه و ملاقات با مدير آنجا، مشخص شد بر خلاف ادعاي رسانه‌ها، بچه‌ها از موزه بازدید کرده‌اند و امضای چند نفر از آن‌ها نيز در دفتر یادبود موزه پست ثبت شده است كه در آن ميان، نام دو تن از قربانیان حادثه نیز به چشم مي‌خورد.
گفته مي‌شد سوراخ بودن قايق موتوري و جمع شدن آب، علت اصلي واژگوني آن بوده، اما يك كارشناس فني كه پس از حادثه خودش را به آنجا رسانده بود، به گروه گفت كه قایق کاملا سالم بوده و سوراخ بودن كف آن يك دروغ است. دادگاهي براي بررسي حادثه تشكيل شد، اما قايقران راكه خود نيز غرق شده بود، به علت سهل‌انگاري، عامل اصلي حادثه معرفي كرد. اولیای دم نيز پس از دریافت غرامت، از ادامه شكايت دست كشيدند و دیگر با خبرنگاران صحبت نكردند. اين‌طور به نظر مي‌رسيد كه پرونده با متهم كردن پيمانكار متوفي، مختومه شده است.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18