معاون پیشین کرزی اتهامات ویکی‌لیکس را بی اساس خواند

احمد ضیا مسعود، معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان احمد ضیا مسعود، معاون سابق رئیس جمهوری افغانستان
احمد ضیا مسعود، معاون سابق رئیس جمهوری افغانستان اتهاماتی را که در اسناد منتشر شده ویکی لیکس به او وارد شده، به شدت رد کرده است.
در اسنادی که اخیرا از سوی ویکی لیکس منتشر شد، آمده است که آقای مسعود دو سال پیش و زمانی که معاون رئیس جمهور کرزی بود، بیش از پنجاه میلیون دلار را با خود به بیرون از کشور انتقال داد، بدون اینکه منبع این پول معلوم باشد.
آقای مسعود این اتهام را نادرست خواند و از دادستانی کل و وزارت خارجه افغانستان خواست که اگر تردیدی در مورد اظهارات او وجود دارد، در این رابطه تحقیق کنند.
ویکی لیکس ادعا می کند که اسنادی را که منتشر کرده، از منابعی در دولت آمریکا بدست آورده و اتهامات اخیر در مورد احمد ضیا مسعود نیز براساس اطلاعات سفارت آمریکا در کابل بوده است.
اما آقای مسعود گفت که پخش چنین خبری در سفارت آمریکا کار "جاسوس های سفارتها" است.
او گفت: "یک تعداد از افغانها روابط نزدیکی با سفارت خانه ها از جمله سفارت آمریکا دارند و خود را در خدمت آنها قرار داده اند."
آقای مسعود گفت که هدف از پخش چنین خبری در مورد او، تلاش برای "ترور شخصیت سیاسی" او بوده است.
حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان نیز روز شنبه این هفته در یک کنفرانس خبری در مورد اتهامات ویکی لیکس علیه معاون سابق خود واکنش نشان داد و آن را بی اساس خواند.
این تنها موردی نیست که مقام های افغان سفارت آمریکا را متهم به ترور شخصیت می کنند.
اخیرا عمر زاخیلوال وزیر مالیه(دارایی) افغانستان نیز تعبیر مشابه آقای مسعود در مورد سفارت آمریکا به کار برده بود و تاکید کرده بود که دیگر هیچ موردی را با مقامهای آمریکایی و مسئولان سفارت آمریکا در کابل در میان نخواهد گذاشت.
ویکی لیکس اخیرا از قول مقام های آمریکایی نوشته بود که شماری از وزرای آقای کرزی از جمله عمر زاخیلوال وزیر دارایی و فاروق وردک وزیر آموزش و پرورش، آقای کرزی را "شخص به شدت ضعیف بی ثبات" خوانده اند.
آقای زاخیلوال در واکنش به این گزارش ویکی لیکس، گفت، مقام های آمریکایی نظر خود در مورد آقای کرزی را بیان کرده اند اما آن را به مقام های افغان نسبت داده اند.
آقای زاخیلوال همچنین گفته است که آنها دیگر به مقامهای آمریکایی اعتماد ندارند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18