جدیدترین اطلاعات پناهندگی در نروژ

موج بی سابقه جواب منفی به پناهجویانی که از یونان به نروژ آمده اند.
چند هفته پیش اداره خارجیان اعلام کرد که بدلیل سختگیریهای دولت یونان در قبال پناهجویان، نروژ پرونده پناهجویانی که در کشور یونان اثر انگشت دارند را در این کشور بررسی می کند. علیرغم اینکه این اقدام انسان دوستانه نروژ مورد استقبال سازمانهای حقوق بشری قرار گرفت و همه به عنوان یک تصمیم درست و انساندوستانه از آن یاد کردند. اما متاسفانه خوشحالی زیاد دوام نداشت و دولت نروژ پس از مصاحبه با تعداد کثیری از این افراد، درظرف کمتر از 10 روز به اکثر کسانی که مصاحبه شده اند، جواب منفی داد. این اقدام از سوی دولت نروژ بی سابقه  بود. تا آنجا که آسیا اینفو خبر دارد تا کنون همه این افراد جواب منفی گرفته اند.
 
 اداره خارجیان 292 اتاق برای اسکان پناهجویان زیر 18 سال را کاهش داد.
در گزارشی که در اوائل ماه دسامبر از سوی اداره خارجیان منتشر شد، اعلام شد که این اداره تعداد 292 مکان که متعلق به پناهجویان زیر سن قانونی بوده است را تعطیل نمود. دلیل اینکار کاهش متقاضیان پناهندگی، زیر سن قانونی در نروژ اعلام شد. این خبر در مورد کمپ های زیر می باشد؟
Svolvær, Ibestad, Mosjøen, Førde, Rissa, Tingvoll, Gjerstad, Råde og Trysil.
کمپ ویژه پناهجویان زیر سن قانونی
این افراد دارای کمپ های ویژه ای می باشند که بر اساس نیاز آنان ساخته و تدارک دیده شده است. آمار ورود این افراد به نروژ در سال جاری 67% کاهش یافته است.
 
بررسی پرونده تقاضای پناهجویان آلبانیایی، بوسنی و هرزه گوین 48 ساعته شد.
اداره خارجیان بررسی پرونده افرادی که از کشورهای نامبرده بالا به نروژ می آیند و تقاضای پناهندگی می کنند را 48 ساعته کرد. بر اساس پروسه 48 ساعته بررسی پرونده این افراد، با این افراد مصاحبه ای کوتاه انجام می شود و پلیس در باره مسیر سفر این افراد تحقیقات لازم را انجام می دهد. چنانچه اداره خارجیان در حین مصاحبه تشخیص دهد فردی نیاز به حمایت دارد و دولت نروژ بایستی پرونده او را عمیقتر بررسی کند، بررسی پرونده چنین افرادی وارد مرحله و پروسه عادی می شود. چنانچه در همان 48 ساعت اول جواب فرد مصاحبه شونده منفی باشد، پلیس نروژ بلافاصله فرد مورد نظر را از کشور خارج می کند. 

 آسیا اینفو

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18