معرفی برترین هواپیماهای بدون سرنشین

MQ-9 Reaper (محصول سيستم‌هاي هوانوردي جنرال اتميکز)
زيست‌بوم: شناسايي و نابودي دشمن در عراق، افغانستان و پاکستان. گشت‌زني در امتداد مرزهاي ايالات متحده با مکزيک در منطقه هواچوکاي آريزونا. رفتار: با 20 متر فاصله نوک بال‌ها، اندازه آن دو برابر نسل قبلي خود يعني MQ-1 پرداتور است، و مي‌تواند در ارتفاع 5000 پايي (1700 متري) به مدت 24 ساعت بماند. با 1360 کيلوگرم مهمات مسلح مي‌شود که شامل بمب‌هاي هدايت شونده ليزري GBU-12 و موشک‌هاي ضد تانک هيلفاير مي‌شوند، فرماندهان ارتش ايالات متحده اعتقاد دارند که اين هواپيما يکي از موثرترين سلاح‌هاي آنها در جنگ فعلي است. ويژگي قابل توجه: بعد از پرتاب توسط اپراتورها با استفاده از تجهيزات کنترل راديويي، با استفاده از يک اتصال ماهواره‌اي توسط خلبان‌هايي در خاک ايالات متحده کنترل مي‌شود.
alt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
MQ-1 Predator(محصول سيستم‌هاي هوانوردي جنرال اتميکز)
زيست‌بوم: آسمان‌هاي افغانستان، پاکستان و عراق. رفتار: به عنوان يکي از دو سيستم اصلي بي‌سرنشين ايالات متحده که با خود سلاح حمل مي‌کند (در اين مورد، دو موشک هوا به زمين هيل‌فاير)، پرداتور بار نقش شکار دشمن را به همراه نسل بعدي خود که MQ-9 Reaper است، تحمل مي‌کند. بردي به اندازه 400 مايل هوايي دارد و مي‌تواند به مدت 20 ساعت بر فراز هدف پرواز کند. ويژگي قابل توجه: پرداتور اولين سيستم هوايي بي‌سرنشيني بود که به طور گسترده هم در ماموريت‌هاي گشت‌زني و هم در عمليات تهاجمي شرکت داشت. اولين کاربرد آن نيز در ميانه دهه 1990 در بوسني بود. نام «پرداتور» نيز اکنون تقريبا تبديل به مترادف هواپيماهاي بدون سرنشين بمب افکن شده است.
alt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
هرمس 450 (محصول Elbit Systems)
زيست‌بوم: در عراق و افغانستان براي سربازان انگليسي گشت‌زني مي‌کند. رفتار: با بهره‌گيري از بال‌هاي 10.5 متري خود مي‌تواند به مدت 20 ساعت در آسمان بماند و تا ارتفاع 18 هزار پايي (6هزار متري) بالا برود، و به فرماندهان نظامي اين امکان را بدهد که در لحظه، آن‌چه را در ميدان جنگ اتفاق مي‌افتد ببينند. ويژگي قابل توجه: طراحي عجيب و غريب اژدر مانند آن، به هواپيما اين امکان را مي‌دهد که از يک نسبت بالاي بار مفيد به وزن بهره‌مند شود: تقريبا يک سوم وزن 500 کيلوگرمي آن. دو جا براي نصب دوربين دارد که يکي در جلو و ديگري در عقب هواپيما قرار دارد.
alt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
هرون (صنايع هوافضاي اسرائيل)
زيست‌بوم: پرواز بر روي آسمان اسرائيل و فلسطين، گشت‌زني بر روي مرزهاي هند با پاکستان و چين، تعقيب قاچاقچيان مواد مخدر در السالوادور و ده‌ها ماموريت ديگر در اطراف جهان، در کشورهايي که در آن‌ها اين هواپيماي بدون سرنشين غير مسلح به خدمت مشغول است. رفتار: با 16.5 متر فاصله نوک بال‌ها و سقف پروازي 30 هزار پايي (10هزار متري)، هرون از يک کلکسيون از سنسورهاي پيشرفته براي ارسال داده‌ها به کنترل کننده زميني استفاده مي‌کند. مي‌تواند 52 ساعت در هوا بماند. ويژگي قابل توجه: مي‌تواند به طور خودکار از زمين پرواز کند و يا فرود بيايد، حتي در شرايط بد آب‌وهوايي.
alt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RQ-7 سايه (محصول AAI)
زيست‌بوم: عراق و افغانستان، جايي که نيروهاي ارتشي نياز به نظارت تاکتيکي دارند. اين هواپيما هزاران ساعت پرواز کرده است. رفتار: اين هواپيما از يک منجنيق پرتاب مي‌شود، مي‌تواند به مدت 5 تا 6 ساعت در ارتفاع تا 14 هزار پايي بماند، و به طور خودکار و با کمک يک تور بر روي چرخ‌هايش فرود مي‌آيد. کمي بيشتر از 3.3 متر طول و 170 کيلوگرم وزن آن است، و فاصله بال‌هاي آن نيز 4.25 سانتي‌متر است. ويژگي قابل توجه: اين هواپيما با چراغ فروسرخ خود، مي‌تواند براي بمب‌هاي هدايت شونده ليزري اهداف را با استفاده از ليزر علامت‌گذاري کند.
alt
__________________

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18