انتخاب سفير براي خوشامدگويي به موجودات فضايي

سازمان ملل سفيري را به منظور خوشامدگويي به بيگانگان فضايي انتخاب کرده است تا در صورت قرارگيري در شرايط ورود بيگانگان فضايي به زمين ، فردي براي برقراري ارتباط با آنها در کره خاکي حضور داشته باشد.
alt
به گزارش مهر، هيچ به اين فکر کرده ايد که اگر زماني بيگانگان فضايي از سياره اي ديگر تقاضاي گفتگو با زمينيان را داشته باشند، چه کسي بايد با آنها حرف بزند؟
سازمان ملل متحد قصد دارد براي انجام اين ماموريت خطير و مهم يک اختر فيزيکدان مالزيايي را به کار گيرد، فردي که در حال حاضر رياست دفتر امور فضاي خارج را به عهده داشته و احتمالا وظيفه وي برقراري ارتباط با حيات هاي فرازميني خواهد بود.
«مزلان اوثمن» هفته آينده در کنفرانس جامعه علمي رويال در باکينگهام پست جديد خود را اعلام کرده و وظايف خود را درباره گفتگو با بيگانگان فضايي که به زمين مي آيند و برقراري ارتباط با آنها تشريح خواهد کرد.
وي به تازگي اعلام کرده بود که کشف تعداد زيادي از سياره هاي شبه زميني در مدار ستاره هاي دورافتاده نشان مي دهد حيات هوشمند در جهان هستي بسيار رايج تر از آن چيزي است که زماني تصور مي شد به گفته وي تلاش مداوم براي برقراري ارتباط با فرازميني ها اين اميد را زنده نگه مي دارد که روزي نوع بشر قادر خواهد بود سيگنالهايي را از حياتهاي ماورائي دريافت کند.
در چنين زماني است که به گفته اوثمن ، بايد واکنشي برنامه ريزي شده که بتواند تمامي حساسيت هاي اين چنين موقعيت هايي را در نظر داشته باشد، آماده داشت.
با انتخاب و شکل دادن به چنين پستي ، زماني که يک فضايي به زمين آمده و بخواهد تا او را نزد رئيس ببرند، همه خواهند دانست که اين رئيس خانم اوثمن است ريچارد کروثر از متخصصان بخش قانون و نظارت بر فضا در آژانس فضايي انگلستان مي گويد خانم «اوثمن» دقيقا بهترين فرد براي زماني است که يک فضايي به شما بگويد:«من را نزد رئيست ببر».
سازمان ملل متحد از گذشته تاکنون در مناقشاتي که بر سر چگونگي مديريت کشف حيات هاي هوشمند در ديگر سياره ها وجود دارد، درگير بوده است. اين سازمان پيش نويسي را به منظور گندزدايي از تجهيزات فضايي که مي توانند ميکروبهاي بيگانه را به زمين انتقال دهند، فراهم کرده و در حال مطالعه بر روي نوع خوشامدگويي هايي است که هنگام ورود بيگانگان فضايي به زمين بشر مي تواند به آنها تقديم کند.
با اين همه استفان هاوکينگ فيزيکدان مشهور انگليسي به تازگي درباره احتياط در برقراري ارتباط با بيگانگان فضايي هشدار داده است.
به گفته وي آنها در کشتي هاي بزرگي زندگي مي کنند که سوخت مورد نياز آن در سياره شان به پايان رسيده است و براي يافتن سوخت به زمين آمده اند نتيجه چنين سفري مشابه اولين ورود کريستف کلمب به آمريکا خواهد بود. ديداري که براي بوميان آمريکايي چندان خوشايند نبود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18