نوجوان 15 ساله بدون تحصیل در مدرسه دانشجوی دانشگاه کمبریج شد!

پسری 15 ساله که هرگز به مدرسه نرفته یکی از جوانترین دانشجویان 200 سال اخیر است که قرار است از ماه اکتبر در دانشگاه کمبریج مشغول به تحصیل شود. به گزارش خبرگزاری مهر، "آران فرناندز" پسر 15 ساله ای که تا به حال به مدرسه نرفته و تنها توسط پدرش آموزش دیده بعد از ویلیام پیت 14 ساله دانشجوی سال 1773 دانشگاه کمبریج، جوانترین دانشجوی دنیا شناخته شد.
آران در پنج سالگی کوچکترین فردی بود که پس از گذراندن واحدهای ریاضی موفق به دریافت گواهینامه GCSE (گواهینامه مخصوص دانش آموزان بالای 16 سال برای کسب آن با انتخاب 9 تا 10 واحد درسی به دلخواه خودشان در یک آزمون شرکت می کنند) شد.

دانشگاه کمبریج زمانی که آران تنها 14 سال داشت پیشنهاد تحصیل در این دانشگاه را به وی داد. دانشگاه کمبریج در مباحث دیگری مانند ادبیات انگلیس، زبان فرانسه و انگلیسی برای سنجش دانش عمومی از آران امتحان گرفت که وی در این امتحانات نمرات قابل توجهی کسب کرد. وی همچنین موفق به کسب نمرات بسیار عالی در دروس فیزیک و ریاضی طی سالهای گذشته شده است.



بر اساس گزارش گلف نیوز، رشته ای که آران ‌قرار است از ماه اکتبر در آن مشغول به تحصیل شود یکی از دشوارترین رشته های جهان است که نیوتن و استفان هاوکینگ در آن تحصیل کرده‌اند.

آران با بیان اینکه به نظرم دروس سال اول دانشگاه بسیار ساده هستند گفت: همیشه عادت به ثبت رکوردهای آموزشی در سطح جوانترینهای دنیا را داشته ام و از اینکه موفق به رفتن به کمبریج شدم بسیار شگفت زده‌ام و آرزو می کنم روزی استاد همین دانشگاه شوم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18