تیم ملی افغانستان قلابی است؟

خبر آنلاين - سالن شهید افراسیابی یکی از عجیب ترین مسابقات ورزشی تاریخ خود را میزبانی می کند.

مسابقاتی کاراته ای که نمایندگانی از سه کشور به نام بازی های غرب آسیا با هم مصاف دارند. اما فدراسیون کشور میزبان یعنی ایران به دلیل اختلاف با رئیس ایرانی تشکیلات کاراته غرب آسیا شرکت در بازی هایش را تحریم کرده است.

صبح یکشنبه بود که فدراسیون کاراته ایران دلایل خود برای انصراف از بازی ها را اعلام کرد آنها به حضور کشوری مثل افغانستان در بازی ها اعتراض داشتند.کشوری از کشورهای جنوب آسیا که در بازی های غرب آسیا شرکت داده شده . البته فدراسیون ایران سطح بازی هایی تنها با حضور سه کشور را خیلی پایین می دانست.

این قدر پایین که حتی تیم سوم کشورمان هم در بازی ها حاضر نشود . اما این پایان ماجرا نبود و روابط عمومی فدراسیون پرده از تخلفی بزرگ در بازی ها برداشت. آنها شخصی به نام خداداد مبارز را به رسانه ها معرفی کردند که نماینده رسمی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی افغانستان در ایران بود و ادعا می کرد تیم معرفی شده به نام تیم ملی افغانستان ، قلابی است.

مبارز در این باره به خبرآنلاین گفت:« من سال هاست که به عنوان نماینده فدراسیون افغانستان در ایران فعالیت می کنم و می دانم این ورزشکاران تیم ملی ما نیستند. داشتم دیروز اخبار شما را می دیدم که خبر حضور تیم ملی مان را شنیدم و تعجب کردم برای همین با کابل تماس گرفتم و دیدم تیم ما دارد برای شرکت در مسابقات گوانگ ژو تمرین می کند.»

ادعایی بزرگ که شباهتی بزرگ داشت به خبر ازی دوستانه هفته قبل بحرینی ها با تیم ملی توگو که مشخص شد سر فدراسیون این کشور عربی کلاه رفته و عده ای سیاه پوست خود را به نام تیم ملی توگو به آنها معرفی کردند و پولی به جیب زد اند. البته فدراسیون غرب آسیا و رئیس ایرانی آن که روزگاری خود رئیس تشکیلات کاراته ایران بوده چنین ادعایی را رد می کند. او هم نماینده ای از افغانستان را در سالن افراسیابی دارد که شهادت می دهد ، تقلبی در کار نیست. حسینی کابلی نماینده افغان هایی است که به خبرآنلاین می گوید:« من از سفارت افغانستان مجوز دارم و نامه ام را کمیته ملی المپیک کشورم تائید کرده. این بچه ها از طرف فدراسیون کشور ما به ایران آمده اند.»

ادعایی که به شدت از سوی مبارز تکذیب می شود:« این بنده های خدا در شهر قم در باشگاهی کاراته بازی می کنند .حضور و شکست های شان تنها سبب بدنامی تیم ملی کشور من می شود برای همین آمده ام تا با شکایت رسمی خواهان حذف نام تیم ملی افغانستان از بازی ها شوم.»

کابلی اما در پاسخ به این ادعا می گوید:« این آقا احتمالا مدرکش را از چهاراه مولوی خریده . شما می خواهید دعواهای داخلی تان را به کشور افغانستان ربط بدهید و این کار درستی نیست. از بچه های ما دو نفر از افغانستان آمدند و بقیه هم در ایران ورزش می کنند اما همه عضو تیم ملی هستند و حکم فدراسیون را دارند حالا شاید حالا عضو تیم اصلی نباشند اما تیم ما را فدراسیون افغانستان تائید کرده و من هم نماینده آنها هستم.

نامه هایم هم که وجود دارد. می گویند کشور ما غرب آسیا نیست حتی نمی کنند نقشه جغرافیا را ببینند ما از ایران هستیم تا تبت . کشور درازی هستیم که هم در غرب می توانیم باشیم و هم جنوب. حالا هم که عضو فدراسیون غرب آسیا هستیم پس مشکلی وجود ندارد.»

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18