کشف مجسمه های بودا در معدن مس عینک

 
کارگران کمپنی چینایی China Metallurgical Group در جریان کار در معدن مس عینک در افغانستان تعداد زیاد مجسمه های قدیمی بودا را کشف نموده اند. اثار عتیقه در منطقه معبد بودایی دارای قدامت 2600 ساله می باشند.
کمپنی چینایی قصد داشت کار امادگی استخراج را در اواخر سال 2011 اغاز کند، ولی نسبت کشف اثار امور ساختمانی برای سه سال به تعویق انداخته خواهد شد، تا حفریات باستانشناسی خاتمه یابند. همین اکنون کشفیات قابل ملاحظه صورت گرفته اند. در مجتمع معبد چند معبر و اتاق های منقوش با مجسمه های گلی و سنگی بودا یافت شده اند. عده از مجسمه ها دارای سه متر ارتفاع می باشند. تا به حال 150 مجسمه یافت شده ولی میتوان پیشبینی کرد که تعداد زیاد اثار مشابه در زیر خاک قرار دارند.
باستانشناس لاوورا تیدیسکو میگوید: ” این منطقه تا اندازه عظیم است که برای ده سال تحقیقات باستانشناسی کفایت میکند. در طی سه سال میتوان فقط ان چیزهای را مستند ساخت که تا به حال کشف شده اند”.
روزنامه « Daily Mail» خبر داده که.در حال حاضر در کندنکاری ها 15 باستانشناس افغان، سه متخصص از فرانسه و ده ها کارگر شرکت دارند. این نیروه اشکارا برای ان کفایت نمی کند، تا ساحه به مساحت 2 کیلومترمربع را تحقیق نمود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18