قیمت تمام شده آیفون جدید برای اپل

طبق گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی iSuppli، بخش‌هایی که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در نهایت گوشی هوشمند “آیفون ۴″ را تشکیل دهند در مجموع ۵۱/۱۸۷ دلار قیمت دارند.
Apple iPhone 4

شرکت تحقیقاتی iSuppli برای انتشار این گزارش مدل ۱۶ گیگابایتی گوشی “آیفون ۴″ که پنج‌شنبه هفته گذشته وارد بازار شد را تشریح کرده و قیمت کارخانه‌ای هر یک از محصولات به کار رفته در آن را اعلام کرده است. به هر حال، گزارش منتشر شده از سوی iSuppli تنها یک برآورد احتمالی در این زمینه محسوب می‌شود، زیرا اپل در جریان ساخت “آیفون ۴″ این امکان را داشته است تا برای خرید هر یک از قطعات تشکیل دهنده گوشی با شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی دستگاه‌های الکترونیکی بحث و مذاکره کند و قیمت نهایی این محصولات را تغییر دهد.
همچنین، قیمت تمام شده “آیفون ۴″ شامل هزینه پرداخت شده از شرکت اپل برای انجام بررسی‌های آزمایشگاهی، صادرات، تبلیغات، توسعه نرم‌افزاری و ثبت مجوز این گوشی نمی‌شود.
کوین کلراز تحلیلگران مرکز iSuppli در این خصوص توضیح داد: «طی چند سال گذشته آیفون با هزینه ثابت بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ دلار تولید شده است».
گوشی هوشمند “آیفون ۳GS” که حدود یک سال قبل روانه بازار شد، با هزینه‌ای بالغ بر ۹۶/۱۷۸ دلار تولید شده بود. گوشی Nexus One گوگل ساخته شده در شرکت HTC که در ماه ژانویه وارد بازار شد نیز با هزینه ۱۵/۱۷۴ دلاری به تولید رسید.
اینکه هزینه تولید “آیفون ۴″ از دو گوشی یاد شده بیشتر شده، به خاطر به‌کارگیری دو بخش ویژه در این گوشی بوده است. نخستین بخش گران در این گوشی “نمایشگر شبکیه‌ای” آن است که “استیو جابز” مدیرعامل اپل آن را مهم‌ترین بخش گوشی معرفی کرد و البته گران‌ترین بخش تشکیل دهنده این گوشی نیز محسوب می‌شود. بخش دیگری که هزینه زیادی را برای ساخت گوشی در پی داشته، تراشه هوشمند تشخیص گردش گوشی به جهت‌های مختلف است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18