زن آمریکایی بعد از به هوش آمدن با لهجه روسی شروع به صحبت کرد

یک زن آمریکایی بعد از زمین خوردن و وارد شدن ضربه به سرش با لهجه روسی شروع به صحبت کردن کرد.
رابین واندر لیپ سه سال پیش بعد از وقوع یک حادثه دیگر قادر به صحبت کردن با لهجه خودش نبود و به جای آن با لهجه روسی صحبت می‌کند.
او به یک کنفرانس در واشنگتن رفته بود که در حین بالا رفتن از پله‌ها زمین خورد و ضربه سنگینی به سرش وارد شد. به همین دلیل او از مسوولان این کنفرانس شکایت کرده و درخواست یک میلیون دلار غرامت کرد.
خانم واندرلیپ 42 ساله ادعا کرده است که ضربه به سرش باعث شده که او سکته کرده و بعد از آن شروع به صحبت کردن با لهجه روسی کند.
این زن که مادر دو فرزند نیز هست در این باره گفت: اغلب مردم مرا با شخصی که از روسیه آمده ام اشتباه می‌گیرند و به همین دلیل من معمولا خیلی کم در جامعه حاضر می‌شوم.
نکته عجیب این است که خانم واندرلیپ تا کنون به روسیه نرفته است و نمی‌داند که این لهجه چگونه وارد زبان او شده است.
خانم واندرلیپ ادعا کرده است که نرده‌های پله‌های کنفرانس در واشنکتن دچار مشکل بوده و باعث شده است که او به زمین بخورد.
بعد از آن که او از بیمارستان مرخص شد، یک روز صبح او بیدار شد و دید که قادر به صحبت کردن نیست. بعد از آنکه صدای او بازگشت خانم واندرلیپ متوجه شد که لهجه بسیار سنگین روسی گرفته است.
پزکشان معتقدند او به بیماری خاصی به نام سندروم لهجه خارجی دچار شده است. این بیماری اولین بار بیماری توسط یک عصب شناس در اواخر جنگ جهانی دوم معرفی شد.
اولین بار یک زن نروژی به این سندروم دچار شد. او بعد از وارد شدن ضربه به سرش به کما رفت و بعد از به هوش آمدن با لهجه آلمانی شروع به صحبت کردن کرد. بعد از این اتفاق 60 مورد ابتلا به این بیماری در سطح جهان گزارش شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18