معمای شی عجیب Eltanin

معمای شی عجیب Eltanin

در بین سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹، کشتی تحقیقاتی بنیاد ملی علوم آمریکا، USNS Eltanin، به بررسی آبهای قطب جنوب و مطالعه درباره ی اقیانوس پرداخت. در ۱۹۶۴، این کشتی از شی ایی غیر عادی در عمق ۴۱۱۵ متری عکس برداری کرد. در آن زمان، زیردریایی که بتواند تا این عمق رفته و آن شی را حمل کند، وجود نداشت.
این شی عجیب به شکل میله ایی استوار در کف اقیانوس بود که شامل میله های کوچک دیگری بر روی بدنه اش می شد و هر کدام با گویی به انتها می رسیدند. هر میله ی کوچک با ۱۵ درجه فاصله از یکدیگر قرار داشتند....
بقیه در ادامه مطلب....

 احتمالاتی وجود دارد که این شی در واقع یک آنتن یا وسیله ی علمی باشد که توسط کشتی تحقیقاتی قدیمی جا گذاشته شده است. ولی این احتمالات، تا حدی غیرمحتمل به نظر می رسند. خیلی بعید به نظر می رسد که این شی توانسته باشد بیش از ۴ کیلومتر از عمق اقیانوس را پیموده و بدین شکل خودش را در کف اقیانوس نگه داشته باشد.
به اضافه ی اینکه، شکل قرارگیری این میله یا آنتن به طور عجیب غریبی دقیق است، تقریبا اینطور به نظر می رسد که کسی عمدا آن را اینطور کار گذاشته باشد. اینکه چه کسی و با چه تکنولوژی و به چه دلیل این کار را کرد مجهول مانده است…
شاید این شی ِ آنتن شکل، تکه ایی از یک تکنولوژی باستانی باشد یا اینکه حتی ممکن است تکنولوژی باشد که از دنیایی دیگر می آید؟ اینطور فکر نمی کنید؟!
حقیقت آشکار می شود
این شی قطعا وسیله ایی مکانیکی یا یک شی فضایی نیست که بر روی زمین نهاده شده باشد. در اکتبر ۲۰۰۳ مشخص می شود که “آنتن Eltanin” یا “شی عجیب کف اقیانوس” که برای ۴ دهه معمایی در ذهن مردم بود، در واقع یک اسفنج دریایی به نام Cladorhiza است.
جالب است بدانید که سال ها قبل تر از آن، فردی به نام دکتر Hollister شی اسرارآمیز را به عنوان یک اسفنج گوشتخوار به نام Cladorhiza شناسایی کرده بود…
Cladorhiza، اسفنج تغییر شکل دهنده ایی است که به آنتن های سهمی شکل شباهت دارد. این نوع از اسفنج مشابه بوته های کف اقیانوس رشد می کند. تصویر معروف گرفته شده توسط USNS Eltanin تنها از یک نمونه ی این اسفنج عکس برداری شده بود که همین اتفاق باعث شد این اسفنج دریایی را به صورت “شی عجیب غریب” ِ ساخته شده توسط انسان یا مریخی ها در آورد!
بفرست به:

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18