عصبانیت یک طرفه

طی چند روز گذشته اعتراض تعدادی از مردم شهرهای کابل و هرات در مقابل سفارت و کنسولگری ایران را شاهد بودیم  اين تظاهرات در اعتراض به اقدام ايران به توقف تانكرهاي مواد سوخت افغانستان در مرزهاي اين كشور و آنچه كه "بدرفتاري" ايران با پناهجويان افغان خوانده مي شد، برگزار شد.
گفته میشود که بیش از 1900 تانکر حامل سوخت به افغانستان در سرحد ایران و افغانستان متوقف شده است. که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت سوخت در افغانستان شده است. 
مقامات افغانستان میگویند که ایران طبق قوانین بین المللی اجازه توقف این تانکر ها را ندارد.
در مقابل مقامات ایران دلیل توقف این تانکرهای سوخت را  احتمال استفاده نیروهای ناتو از این سوخت بیان میکنند. نیروهایی که کشورهایشان بنزین و بسیاری دیگر تحریم را بر ایران تحمیل کرده اند .
خوب برای من یک سوال پیش می آید و آن سوال این است که این معترضین منصفانه قضاوت کرده اند؟!؟!
به گفته مقامات افغانستان 70 درصد سوخت مورد نیاز افغانستان از طریق کشورهای آسیای میانه تهیه میشود و مابقی از کشورهای عراق و دیگر کشورهای عربی خریداری شده و از طریق خاک ایران وارد افغانستان میشود.
به نظر بنده هیچ نیازی به تظاهرات در مقابل سفارت یا توهین به مقامات کشور ایران نبوده و نیست.
ایران به عنوان یک کشور همسایه میبایستی که در فصل سرد زمستان دسترسی مردم جنگزده افغانستان را به حداقل نیاز گرمایی آنها قطع نمیکرد. ولی متاسفانه این تصمیم سیاسی بوده و توسط سازمان امنیت ملی ایران گرفته شده است.
 بهترین راه حل گفتگوی دیپلوماتیک بود که صد البته اگر دیپلوماتهای افغانستان توانایی گفتگو را می داشتند.
  این عمل اعتراضی نه به نفع منافع مردم افغانستان بود بلکه به ضرر افغانستان و فایده پاکستان و مخالفین غربی ایران بود.پاکستانی که بیشترین سود را از این تیرگی روابط بین ایران و افغانستان میبرد.
در حالی که بیش از 4000 کانتینر مواد مختلف متعلق به تجار افغانی در کشور پاکستان از مدتی پیش به این سو متوفق شده بود ولی این وطنداران میهن پرست هیچ اعتراضی به پاکستان نکردند در حالی که چند روز پس از متوقف کردن تانکرهای سوخت در ایران خون غیرتشان به جوش آمد و معترض شدند . چرا در مقابل عمل پاکستان معترض نیستند . پاکستانی که تحفه اش برای افغانستان کمربند انتحاری و آموزش وصدور تروریست به افغانستان هست تا کودکان و مردم بیگناه افغانستان را به قتل برسانند.
بهتر است شما هم بدانید که تدارک و برنامه ریزی این تظاهراتها و تظاهراتهای قبلی بر علیه ایران بوسیله حزب افغان ملت بوده  است. این همان حزبی ست که گفته میشود در فکر پشتونیزم در افغانستان است و مخالف شیعیان بخصوص مردم هزاره است.
تلویزیون امروز هم متعلق به رییس این حزب میباشد. 
هدف از این کارها کاستن از روابط ایران و افغانستان است .  
از نظربنده متوقف کردن تانکرهای سوخت افغانستان توسط ایران کاری نادرست و غیر منصفانه و انسانی میباشد ولی جواب این کار تظاهرات اعتراضی همراه با توهین به رهبران ایران نیست و این عذر بدتر از گناه است. این وظیفه دولتمردان افغانستان است که ایران را راضی به تغییر در تصمیمشان کنند نه چند صد نفر که به تحریک عده ای فاشیست دست به عملی بزنند که نه به صلاح کشور و مردم است .این کارشان نه تنها کمکی نکرد در رفع توقیف تانکرهای سوخت بلکه چوب هم بین چرخ این مشکل گذاشتند.
این طبیعیه که هر کشوری به فکر منافع خودشه ایران هم همینطور .
هدف ایران گرفتن امتیاز از افغانستان و متحدین غربی اش است. 

خوب اگر معترض هستند به این کار ایران چرا به پاکستان هم اعتراض نمی کنند، چرا تخم مرغ و سنگ باران نمیکنند سفارتش را وچرا به دولتمردان پاکستان اهانت نمیکنند. 
عجبا این هم شد مثال همان ضرب المثل که میگوید.
بنازم به این خدا  یک بام و دو هوا!!
با تشکر رضا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18