خبر امسال "گرمترين سال تاريخ" اعلام شد

مراكز هواشناسي سال ‪۲۰۱۰‬را گرمترين سال در ‪۲۰‬قرن اخير اعلام كرده و آن را ناشي از پديده ال‌نينو توصيف كردند.
به گزارش ایرنا منابع خبري روز چهارشنبه اعلام كردند: ميانگين دماي اقيانوس‌ها به بيش از‪۲‬ / ‪۱۴‬درجه سانتيگراد رسيده كه ‪۶۸‬درصد بيش از ميانگين ‪۲۰‬قرن اخير بوده است . ..
ميانگين دما در ماه‌هاي بين آوريل و ژوئن (اواسط فروردين تا اواسط تير ماه) در اروپاي مركزي ، شمال و جنوب قاره آمريكا ، غرب آفريقا و حوزه اقيانوس هند بيش از آنچه كه پيش بيني مي‌شد گرم شده است .
دانشمندان هواشناسي نگران اين هستند كه پديده گرم شدن زمين در دراز مدت ادامه داشته باشد و حيات را در كره خاكي به خطر اندازد.
ميانگين دماي ثبت شده در ‪۱۵‬سال اخير بيش از آنچه بوده كه در سال ‪۱۸۸۰‬ در كره زمين به ثبت رسيده است .
توليد گازهاي گلخانه‌اي به ميزان هفت درصد در سال‌هاي اخير در پديده گرم شدن زمين تاثير نامطلوب داشته و نوسانات آب و هوايي و تخريب حيات در زمين را به همراه آورده است .
هواشناسي امارات نيز پيشتر اعلام كرده بود كه ميزان دماي هوا در اين كشور در طول سه ماه تابستان به بالاترين ميزان خود در سال‌هاي اخير خواهد رسيد . ..
اين سازمان مدت افزايش گرما را در امارات بي‌سابقه عنوان كرده و احتمال اينكه دما در اكثر روزهاي تابستان به بالاي ‪۵۰‬درجه سانتيگراد برسد ، هشدار داده بود.
افزايش دماي هوا به همراه رطوبت بالا وضعيت ناخوشايندي را ايجاد مي‌كند كه براي اكثر شهروندان به ويژه كودكان ، سالخوردگان و بيماران قلبي غير قابل تحمل مي‌شود.

منبع:ایرنا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18