حق پشتونها غصب شده است؟!

چندى پيش داوود پيرزاد که خودش را يکى از اعضاى حزب سوسياليست هالند معرفى کرده بود به رسانه ها گفت در حالیکه پشتونها اکثريت مردم افغانستان را تشکيل مى دهند اما در قدرت دولتى سهم کمتری به آنها داده شده است و اقليتها در افغانستان حاکم هستند و حق پشتونها غصب شده است.

وى در اظهارات خود افزوده است حزب اسلامى و طالبان که همه پشتون هستند بخاطر همين حقشان مى جنگند و به قول او پشتونها به هيچ صورتى حاکميت اقليتها را نمى پذيرند و علت عمده ناآرامیها در کشور همين مساله است.

آقاى داوود پيرزاد که از هالند به افغانستان آمده ادعا کرده است که وى براى تهيه گزارش از اوضاع افغانستان به کشور آمده و موضع خودش را موضع حزب سوسياليست هالند تلقى کرده است.

پس از بازتاب يافتن اين موضع آقاى پيرزاد، روزنامه آرمان ملى در يک تبصره سياسى خود از حزب سوسياليست هالند و داوود پيرزاد که هالندى افغانى الاصل است انتقاد شديد کرد و گفت حزب سوسياليست هالند اختلافات قومى را در افغانستان دامن مى زند و چنين موضع گيریها، منافع ملى افغان ها را آسيب مى رساند.

در همين رابطه آقاى گيدو ون ليم پوت، مسئول روابط خارجى حزب سوسياليست هالند از طريق سيد اکرام الدين طاهرى که باشنده کشور هالند است نظریات داوود پيرزاد را به شدت رد کرد و گفت موضع پيرزاد، موضع حزب سوسياليست هالند نمى باشد و اين حزب وى را به منظور تهيه گزارش از اوضاع افغانستان، توظيف نکرده است.

مسئول روابط خارجى حزب سوسيال هالند اضافه کرد زمانىکه آقاى داوود پيرزاد به هالند بازگردد ما از وى نخست در ارتباط موضوع، وضاحت مى خواهيم و در صورت ضرورت وى را به دادگاه معرفى خواهيم کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18