دستگيري يك ايراني در ماجراي سرقت تاج سلطنتي ژاپن

پليس ژاپن روز پنجشنبه از بازداشت يك ايراني به سبب دست داشتن در سرقت تاج پادشاهي به ارزش دويست ميليون ين از جواهرفروشي در منطقه گينزاي توكيو خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري كيودو، پليس ژاپن گفت اين سرقت سال دو هزار و هفت صورت گرفته است و حميد رضا صلحي ، چهل و يك ساله ساكن توكيو ، به دريافت رايگان قطعات فلزي اين تاج پادشاهي از يك زن تبعه آمريكاي لاتين مظنون است.
منابع پليس اعلام كردند گفته مي شود پس از ربوده شدن تاج پادشاهي در ژوئن سال دو هزار و هفت كه با هدف جداكردن تنها الماس هاي تاج صورت گرفت ، اين دو نفر قطعات آن را در خانه اين زن در توكيو از يكديگر جدا كردند.
بنا بر اعلام پليس ، ماموران تحقيق معتقدند صلحي اين زن را به دو تن از اعضاي يك شبكه سارقان معرفي كرده است كه به ربودن تاج پادشاهي از جواهرفروشي توكيو مظنون هستند و هم اكنون در فهرست بين المللي افراد تحت تعقيب قرار دارند.
منابع پليس اعلام كردند گفته مي شود پس از ربوده شدن تاج پادشاهي در ژوئن سال دو هزار و هفت كه با هدف جداكردن تنها الماس هاي تاج صورت گرفت ، اين دو نفر قطعات آن را در خانه اين زن در توكيو از يكديگر جدا كردند. صلحي كه احتمال مي رود قطعات فلزي باقيمانده اين تاج را بعدها از اين زن دريافت كرده باشد به ماموران تحقيق گفته كه آنها را رها كرده است. يكي از دو فردي كه صلحي اين زن را به آنها معرفي كرده بود در اسپانيا بازداشت شده است و دولت اسپانيا روز شنبه با استرداد وي به ژاپن موافقت كرد.
همدست اين فرد نيز ماه مه ، ازديبهشت ماه ، در ايتاليا بازداشت شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18