اظهارنظرهای دانشمندان در رابطه با قرآن کریم (قسمت ۲)

یوشیدی کوسان[1]
مدیر رصد خانه توکیو، توکیو، ژاپن
شیخ عبدالمجید- الزیندانی، تعدادی از آیات قرآن را که توصیفاتی از آغاز جهان و از آسمان ها، و ارتباطاتی از زمین به آسمان ها می باشد، را ارائه می دهد. شگفتی اش را این گونه ابراز می کند، می گوید که؛ توصیفات قرآن، جهان را آن گونه که از بلندترین نقطه مشاهده کنند، نشان می دهد. همه چیز مشخص و روشن است.
" می گویم، با دست یافتن به حقایق واقعی نجوم در قرآن، فوق العاده تحت تاثیر قرار گرفتم. برای ما منجمان عصر حاضر، تحقیق بخش بسیار کوچکی از عالم هستی بوده است. از آنجا که با استفاده از تلسکوپ می توانیم تنها بخش های بسیار کوچکی از آسمان را، بدون تفکر در رابطه با کل جهان ببینیم؛ بنابراین، با مطالعه قرآن می توانیم به پاسخ سوالات مان برسیم. فکر می کنم که بتوانم مسیر آینده تحقیق و تفحص ام در جهان را بیابم."[1]

پروفسور آرمسترانگ[2]
پروفسور آرمسترانگ برای ناسا کار می کند و هم چنین استاد نجوم دانشگاه کانزاس، لارنس، کانزانس، ایالات متحده آمریکا است.
پروفسور آرمسترانگ در مورد رابطه آیات قرآنی با رشته تخصصی خود، سوالاتی را جویا شده است. درنهایت پرسیده است؛" شما خودتان رشد ماهیت واقعی ستاره شناسی معاصر، سفینه ها و ماهواره ها را توسط انسان دیده و کشف کرده اید؛ هم چنین دیده اید که چگونه همان حقایق، چهارده قرن پیش توسط قرآن ذکر شده اند. بنابراین نظرتان چیست؟"
" پاسخ گویی به این سوال دشوار است؛ اینکه در این جا، در رابطه با چیزی که قبل از بحث مان به آن فکر می کرده ام، پاسخ دهم. خاطرنشان می سازم، که چگونه به طرزی چشمگیر؛ نوشته های کهن با نظرات ستاره شناسی مدرن و جدید مطابقت دارد. به طور کامل و با اطمینان می گویم؛ که خودم را به عنوان محققی زبردست درمورد رویدادهایی که 1400 سال پیش در تاریخ بشریت اتفاق افتاده اند، معرفی نمی کنم.
بدیهی است؛ که زمانی تمایل داشتم، این موضوع را رها کنم. از آنجا که به نظر ما استثنایی می رسید، ممکن است این توضیح علمی را بپذیریم و یا شاید نپذیریم، و ممکن است چیزی فراتر از آنچه را که درک کرده و به عنوان تجربه انسانی بیان
می کنیم، وجود داشته باشد؛ نوشته هایی که دیده ایم."[1]

ویلیام هی[3]
استاد اقیانوس شناسی[4] ( علم مطالعه در رابطه با اقیانوس ها)، دانشگاه کلرادو، بولدر، کلرادو، ایالات متحده آمریکا.
استاد هی، یکی از مشهورترین دانشمندان نیروی دریایی در ایالات متحده آمریکا است.شیخ عبدالمجید زیندانی طی ملاقاتی با او از وی سوالات بسیاری را در رابطه با ظاهر دریا، وجه تمایز بین سطح و عمق دریا و در رابطه با وضعیت زمین شناختی اقیانوس و دریا جویا شد.
" از این که این نوع اطلاعات در کتب مقدس قدیمی، مثل قرآن کریم وجود دارند، برایم شگفت انگیز است؛ و هیچ راهی برای دانستن این موضوع که آنها از کجا آمده اند، ندارم. با این حال، فکر می کنم که این موضوع بی نهایت جالب است که آنها وجود دارند و این جریان به کشف آن به معنای گذر از برخی موضوعات کمک می کند. و هنگامی که از او درباره منبع قرآن جویا شدند، چنین پاسخ داد؛ بسیار خوب، فکر می کنم که این باید منبعی الهی داشته باشد."[1]
دورجا رائو [5]                                       
استاد آموزش زمین شناسی دریایی در دانشگاه شاه عبدالعزیز، جده، عربستان سعودی.
شیخ زیندانی تعدادی از آیات مرتبط با سطح تخصص او را به پروفسور رائو ارائه داد، و از او پرسید:" در مورد وجود اطلاعات علمی در قرآن چه فکری می کنید؟ چگونه حضرت محمد، می توانسته است چهارده قرن پیش در رابطه با این حقایق آشنایی داشته باشد؟"
" این تصور، که این نوع از دانش در آن زمان، درحدود 1400 سال پیش وجود داشته است؛ دشوار است. ممکن است آنها نظر ساده ای درمورد بعضی چیزها داشته باشند، اما توصیف آن چیزها در بسیاری از جزئیات نیز بسیار متفاوت است. بنابراین، قطعا این دانش انسانی ساده نیست. یک انسان معمولی نمی تواند شروع به توصیف این پدیده خارق العاده در جزئیات بیشتر آن نماید. درنتیجه، فکر می کنم که اطلاعات باید از منبعی فوق طبیعی آمده باشند."[1]

پروفسور سیاودا[6]
پروفسور زمین شناسی نیروی دریایی، ژاپن.
شیخ زیندانی، از وی سوالاتی در حیطه تخصصی اش پرسید. و سپس او را از آیات قرآنی و احادیثی که اشاره به همان پدیده داشت، که او در موردش صحبت کرده بود؛ مطلع ساخت. یکی از پرسش ها، درباره کوه ها بود. شیخ زیندانی، از وی درمورد وضعیت کوه ها پرسیده بود و این که آیا آنها به طور قطع، ریشه در زمین دارند." نظر شما درمورد آنچه که در قرآن و سنت دیده اید، باتوجه به اسرار عالم، که درحال حاضر دانشمندان به تنهایی آن را کشف می کنند؛ چیست؟"
"فکر کنم که خیلی خیلی مرموز و تقریبا باورنکردنی به نظر می رسند. حقیقتا، فکر می کنم همان طور که شما درست گفته اید، واقعا این کتاب؛کتابی بسیار استثنایی است، من موافق هستم."[1]

تیجاتات تیجاسن[7]
رئیس بخش آناتومی و مدیر سابق دانشکده پزشکی، دانشگاه چیانگ مای، چیانگ مای، تایلند.
پروفسور تیجاسن، مقالات گوناگونی را درباره قرآن و جنین شناسی مدرن، مورد مطالعه قرار داده است. وی مدت زمان 4 روز را با چندین تن از محققین مسلمان و غیر مسلمان با بحث در رابطه با این پدیده، در قرآن و حدیث سپری کرد. درطی هشتمین کنفرانس پزشکی عربستان سعودی در ریاض، مرکز عربستان سعودی، وی برخاست و گفت :
" طی 3 سال گذشته، علاقه مند به قرآن شدم... براساس مطالعات ام و آنچه که درطول این کنفرانس آموخته ام؛ معتقدم که همه آنچه که باید حقیقت باشد، در 1400 سال پیش در قرآن ثبت شده است؛ که می تواند به روش علمی اثبات شده باشد. از آنجا که حضرت محمد قادر نبوده است که؛ نه بخواند و نه بنویسد،بنابراین محمد باید رسولی باشد که به عنوان روشنگر، توسط کسی که واجد شرایط خالق بودن است، برای بازگو کردن حقیقت؛ معرفی شده است. این خالق باید خدا باشد، یا همان الله.
فکر می کنم، این مربوط به زمان گفتن" لا اله الا الله، خدایی به جز الله برای پرستیدن وجود ندارد، محمد رسول الله، محمد رسول خدا است..."می باشد. با ارزش ترین چیزی که من از آمدن به این کنفرانس به دست آورده ام، لا اله الا الله و مسلمان شدن ام است."[1]



دکتر موریس بوکایل[8]                                                                           
متولد 1920 میلادی، رئیس سابق درمانگاه جراحی، دانشگاه پاریس، برای مدتی طولانی در تطابق بین تعالیم کتب مقدس و علوم غیرمذهبی مدرن، مشارکت داشته است.
وی نویسنده کتاب پرفروش،" انجیل، قرآن و علم" ( در سال 1976 میلادی) است. اصل مطالعات اش از زبان های متون مقدس، از جمله عربی، بر ارتباط با دانش اش از علائم خط رمزی به وی اجازه داده بود تا به تحقیقی چند رشته ای ( با موضوعات متفاوت) بپردازد، و این که مقالات شخصی اش به عنوان مباحثات پزشکی که استدلالات قطعی دارند، ارائه شده است. کار او با عنوان" مومیایی های فراعنه _ تحقیقات پزشکی معاصر" (  انتشارات سنت مارتین، سال 1990 میلادی)، برنده جایزه تاریخی از آکادمی فرانسه و جایزه دیگری از آکادمی ملی فرانسه در پزشکی بوده است. آثار دیگر او عبارتند از :"اصل انسان چیست" (سال 1988 میلادی)، " موسی و فرعون، عبرانیان در مصر "، ( حوزه رسانه های گروهی NTT سال 1994 میلادی)؛ و " بازتاب های قطعی قرآن[9] " (کاری از؛محمد طلبی و موریس بوکایل، سال 1989 میلادی).
بعد از مطالعه ای ده ساله، دکتر موریس بوکایل از آکادمی پزشکی فرانسه،در 1976 میلادی؛ در رابطه با وجود اظهاراتی خاص در مورد فیزیولوژی و تولید مثل سخنرانی نمود. دلیل او برای انجام آن، از این بابت بود که:
"... دانش ما از این رشته ها به گونه ای است، که غیرممکن است بتوانیم توضیح دهیم که چگونه در آن زمان متن ثبت شده ای از قرآن می توانسته است شامل عقایدی باشد که تنها در زمان معاصر کشف شده اند".
" در اظهارنظر فوق؛ فرضیه پیشرفته ای را توسط کسی که با عنوان محمد؛ نویسنده غیرقابل باور قرآن است؛ مشاهده می کنیم. چطور می تواند یک مرد، از بی سوادی، به بانفوذترین نویسنده از لحاظ شایستگی ادبی، درکل ادبیات عرب تبدیل گردد؟
وی چگونه می توانسته حقایقی از علم طبیعی را که احتمالا هیچ انسان دیگری در آن زمان نمی توانسته است شروع به پیشرفت در آن نماید، و تمام آن بدون ایجاد کوچکترین خطا در احکام صادره در آن موضوع موجود است،را اعلام کرده باشد؟





[1]Yushidi Kusan
[2] Professor Armstrong
[3] William Hay
[4] Oceannogprahy
[5] Durja Rao                                                       
[6] Professor Siavda
[7] Tejatat Tejasen
[8] Dr. Maurice Bucaille
[9] Reflexion sur le coran

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18