معبد چند ميليارد يورويي هند در محاصره پليس


در پي يافته شدن گنجي با ارزش در زيرزمين يكي از معابد هند صدها پليس در اطراف معبد به مراقبت از اين گنجينه گماشته شده‌اند. تخمين زده مي‌شود كه ارزش اين گنجينه بالغ بر ۸ ميليارد يورو است.
هندي‌ها مي‌گويند گنجينه يافت‌شده در نوع خود بي‌نظير است
نيروهاي پليس در سه رديف اطراف اين معبد كه به هندوها تعلق دارد، حلقه زده‌اند و به گفته‌ي مقامات مسئول محلي محافظت از گنجينه ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت. افزون بر آن، دوربين‌هاي مداربسته و همچنين يك مركز نگهباني در اطراف معبد وظيفه كنترل اين محدوده را بر عهده دارند.
اين گنجينه با ارزش كه از سكه‌ها و سنگ‌هاي قيمتي طلا، نقره و فلز تشكيل شده هفته‌‌ي گذشته در پنج انبار در زيرزمين اين معبد يافت شد‌. گفته ‌مي‌شود انبار ششم به زودي گشوده خواهد شد و انبار هفتم فعلا بسته خواهد ماند. به نظر مي‌رسد اشيا قيمتي يافت‌شده حاصل چند قرن هداياي مذهبي زائران معبد بوده باشد. بر اساس گزارشي از روزنامه‌ي "Times of India" شمار قابل توجهي سكه‌ي طلا متعلق به دوران ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه در ميان اشيا باارزش يافت‌شده به چشم مي‌خورد.
به گفته‌‌ي رييس سازمان ميراث فرهنگي هند گنجينه يافت‌شده در نوع خود بي‌نظير است. گوآتام سنگوپتا اظهار داشت: «تا كنون هيچ باستان‌شناسي اين را تجربه نكرده بود كه انبارهاي مخفي يكي پس از ديگري گشوده شوند و چنين گنج با ارزشي از آنها سر در بياورد.»
از زمان ساخت اين معبد كه به ويشنو خداي هند تقديم شده، صدها سال مي‌گذرد. پس از استقلال هند از بريتانيا در سال ۱۹۴۷ بنيادي متعلق به يكي از خاندان‌هاي حاكم پيشين در اين منطقه سرپرستي از اين معبد را بر عهده گرفت. در پي حكم دادگاه عالي هند اين مسئوليت بر عهده‌ي سازمان‌هاي دولتي قرار گرفت و بازرسي از اين معبد به دستور مسئولان جديد صورت گرفت. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18