مرد ویتنامی با غده ۸۰ کیلویی در پایش





من از زمان تولد با این تومور در پای چپم زندگی می‌کنم و هر سال هم بر رشد آن افزوده شده است، به طوری که هم‌اکنون وزن آن ۸۴ کیلوگرم است و قدرت حرکت و فعالیت را از من سلب کرده است.
رسانه‌های رسمی ویتنام اعلام کردند که یک مرد جوان با یک تومور به وزن ۸0 کیلوگرم در پایش زندگی می‌کند.
«انگوین دوی های» ۳۱ساله که اهل منطقه «دا لات» در ویتنام است، دراین‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور عنوان کرد: من از زمان تولد با این تومور در پای چپم زندگی می‌کنم و هر سال هم بر رشد آن افزوده شده است، به طوری که هم‌اکنون وزن آن ۸0 کیلوگرم است و قدرت حرکت و فعالیت را از من سلب کرده است.در سن ۱۴ سالگی با وجود این که زانوی چپم را برای جلوگیری از رشد تومور قطع کردند، اما در گسترش سلول‌های این غده بزرگ اثری حاصل نشد و روز به روز بر رشد آن اضافه شد.


به گزارش ایسنا، رییس متخصصان بیمارستان «هانوئی» ویتنام در این‌ باره خاطرنشان کرد: این تومور بزرگترین در نوع خود است و هم‌اکنون نام این مرد با تومور ۸0 کیلوگرمی‌اش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. علاوه بر این، به دلیل این که خانواده این مرد بسیار فقیر هستند موفق نشدند هزینه درمان و عمل جراحی دیگر را از ۱۴ سال پیش تاکنون برای بهبودی وی فراهم کنند. به همین دلیل، این جوان ۳۱ ساله هم‌اکنون منتظر کمک‌های مردمی و دولت ویتنام است.


این پزشک در ادامه افزود: توموری که پای چپ این مرد را گرفتار کرده است، خوشبختانه غده‌ای سرطانی نیست و تنها یک جهش ژنتیکی باعث پدید آمدن آن شده است؛ چرا که اگر این یک غده سرطانی بود این مرد تاکنون جان خود را از دست می‌داد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18