قوانین جدید 2015 در ناروی (نروژ)



از ابتدای سال 2015 میلادی قوانین جدیدی در نروژ به مرحله ی اجرا گذاشته می شوند. البته برخی قوانین قدرت اجرایی خودشان را کمی دیرتر و به تدریج به خود می گیرند. در مطلب زیر به مهمترین این تغییرات در قوانین اشاره می شود.

قوانین جدید:

1- قمار خصوصی در صورتی که بیشینه سهم قمار 10000 کرون و بیشینه سهم هر قمارباز از 1000 کرون بیشتر نشود قانونی تلقی می شود.

2- بر اساس قانونی که از سال 2011 میلادی به بعد وضع شده بود اقدام به سقط جنین پس از هفته ی 22 ام بارداری امری غیرقانونی بود اما از ابتدای سال 2015 میلادی،امکان سقط جنین در هر زمانی پس از بارداری در بیمارستانهای نروژ کاملا قانونی خواهد بود.

3- سقف معافیت مالیاتی مربوط به خرید کالاها از راه خرید آنلاین و اینترنتی از 200 کرون سابق به 350 کرون افزایش یافت.

4- از روز 15 ام مارچ سال 2015 میلادی،مالیاتی برای پلاستیک های خرید یا Pose در فروشگاههای کل کشور در نظر گرفته می شود. قیمت هر کدام از پلاستیک های خرید به 1.5 کرون خواهد رسید و این بدان معناست که اگر شما 5 پلاستیک در هفته بخرید، 250 کرون در سال برای دولت درآمدزایی خواهد داشت.
 
5- از ابتدای سال 2015 میلادی، تمامی فروشگاههای خرید مشروبات الکلی در نروژ Vinmonopolet اجازه خواهند داشت که حتا در روزهای تعطیل رسمی مثل روزهای کریسمس،عیدپاک و روزهای انتخابات نیز باز باشند. همچنین به فروشگاههای دیگری که در آنها مشروبات الکی با درصد الکل کمتر فروخته می شود اجازه داده شده است که در روزهای انتخابات بتوانند مشروبات الکلی بفروشند.

6- ا
ز ابتدای سال 2015 میلادی،بیمارستانهای دولتی اجازه می یابند فرزندان پسر را با هزینه ای که توسط دولت بازگردانده می شود ختنه کنند.

7- 
از ابتدای سال 2015 میلادی، عوارض سالیانه مربوط به خودروهای هیبریدی کاهش می یابد که منجر به کاهش قیمتی بین 15 تا 20 هزارکرون در مدلهای مختلف می شود. بیشینه عوارض مربوط به هزینه ثبت خودرو نیز از رقم 17223 کرون به بیشینه 3700 کرون کاهش می یابد. عوارض سالیانه مربوط به تریلرهای کمپ نیز حذف می شود.

8- 
از ابتدای سال 2015 میلادی،عوارض سالیانه موتورسیکلت ها و اسنوموبیل ها بطور متوسط 30% کاهش می یابد.

9- خدمت اجباری سربازی برای زنان از ماه جولای سال 2016 میلادی به مرحله اجرا گذاشته می شود. نروژ نخستین کشور اروپایی خواهد بود که در راستای تساوی جنسیتی به چنین اقدامی دست زده است.

10- افراد بیکار دیگر هزینه رفتن به تعطیلات یا همان Holiday Pay و همچنین مزایای مربوط به دوره ی بیماری را دریافت نخواهند کرد و تنها می توانند از مزایای بیمه بیکاری خود برخوردار شوند. همچنین مزایای تکمیلی برای افراد نان آور که مسئولیت افراد زیر 18 سال را در خانه دارند هم قطع خواهد شد.

11- افرادی که خودفرما هستند یعنی دارای شرکت ثبت شده متعلق به خودشان هستند می توانند از مزایای بیماری بیشتری برای فرزندان بیمار خود برخوردار شوند.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18