نابغه 6 ساله ای که شبیه ساز بازی های ویدئویی میسازد



کودکان زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که به علوم مختلف کامپیوتر مسلط هستند. نوجوانان 10-20 ساله ای که حتی ممکن است در اخبار محلی از آنها نام برده شده باشد و با وجود سن کم موفق به نوشتن برنامه و اپلیکشن های فوق العاده ای شده باشند یا وارد دانشگاه و بعضا عضو تیم رباتیک در انجام پروژه های بلند پروازانه علمی میباشند. اما مطمئنا هیچ کدام از ما بچه ای 6 ساله ای را ندیده ایم که از 4 سالگی در حال ساختن شبیه ساز های بازی ویدئویی باشد و کامپیوتر ها را بیشتر از خیلی ار افراد بزرگسال بشناسد.

Wasik Farhan-Roopkotha نام این نابغه کامپیوتر میباشد. اون از زمانی که 3 ساله بود کار با مایکروسافت ورد را یاد گرفت و از یک سال بعد به دنیای شبیه ساز (emulators) علاقمند شد. او همچنین در بازی های Call of Duty و Metal Gear Solid یک پلیر بی نظیر میباشد. اون بدون شک در آینده ای نزدیک توسط رکورد های گینس به عنوان جوان ترین فردی که به کامپیوتر تسلط کامل دارد معرفی خواهد شد.

مادر این پسر نابغه در مصاحبه ای با BBC گفته است :

از زمان تولد میدانستم که پسر من متفاوت است و زمانی که برای اولین بار در سن 7 ماهگی کار کردن وی را با کامپیوتر را دیدم نمیتوانستم به چشمانم اعتماد کنم.

Farhan-Roopkotha که در بنگلادش زندگی میکند میگوید دوست دارد در آینده در یکی از شرکت های بزرگ کامپیوتری مشغول به فعالیت شود. او همچنین در حال فراگیری زبان انگلیسی میباشد تا زمانی که سن وی برای کارکردن قانونی شد بتواند بدون هیچ مشکلی به سمت رویایش حرکت کند.

نام این پسر نابغه نمیتواند در لیست رکورد های جهانی جایگزین دارنده فعلی این عنوان شود اما خانوانده این پسر به همراه مایکروسافت در تلاشند تا گینس را متقاعد کنند، دسته ای دیگری را به لیست خود برای ثبت نام این کودک اضافه کند. اگر این اتفاق روی دهد بدون شک Farhan-Roopkotha بهترین گزینه برای افتتاح این لیست و اضافه شدن نامش به آن میباشد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18