قرارداد بازگشت کودکان پناهجو از ناروی به افغانستان

کابل پرس: روز سه شنبه وزیر امور مهاجرین دولت مافیایی حامد کرزی، جماهیر انوری، در اسلو پایتخت ناروی قراردادی را با دولت ناروی امضا کرد که طبق آن، پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنان رد می شود، به افغانستان بازگردانده خواهند شد. طبق خبر خبرگزاری ناروی، دولت ناروی مرکزی با ظرفیت 200 تن را در کابل برای نگهداری کودکان پناهجو که بازگردانده می شوند، خواهد ساخت.
در همین حال کشورهای دیگر از جمله سویدن، دانمارک، انگلستان و هلند نیز در حال تهیه قراردادی با دولت مافیایی کرزی هستند تا، پناهجویان را به افغانستان برگردانند.

قصد سویدن، انگلستان، دانمارک، ناروی و هلند برای بازگرداندن کودکان و نوجوانان پناهجوی افغانستانی

سه شنبه 22 نوامبر 2011, بوسيله ى کابل پرس | افغانستان پرس
کابل پرس: خبرگزاری ان تی پی ناروی، در خبری آورده است که پنج کشور سویدن، انگلستان، دانمارک، ناروی و هلند در حال گفت و گو و رایزنی برای بازگرداندن صد ها کودک پناهجوی افغانستانی به کابل هستند. طبق این خبر، آنان در تلاش هستند تا به توافقی برسند که بر مبنای آن، کودکان و نوجوانان پناهجوی افغانستانی که پناهندگی آنان تایید نمی شود، به افغانستان برگردانده شود. مقامات این کشورها در فکر راه اندازی مراکزی در کابل برای نگهداری و آموزش این کودکان می باشند تا هنگامی که سرپرست آنان پیدا شود.
انتشار این خبر نگرانی های زیادی را میان پناهجویان و فعالان دفاع از حقوق کودکان باعث شده است.
مدیران یک سازمان دفاع از حقوق کودکان در ناروی بنام "رد بارنا" در واکنش به این خبر گفته اند که بازگرداندن کودکان در کشوری که وضعیت پایدار ندارد، غیر قابل تحمل است و مخالف توصیه های سازمان ملل متحد می باشد.
در همین حال وزیر عدلیه ناروی پل لنست گفته است که دوسیه پناهجویان بصورت فردی بررسی شده و کسانی که مشکل امنیتی در افغانستان دارند، به این کشور بازگردانده نخواهند شد. او همچنین گفته است که نمی توان پناهجویان را به این دلیل به افغانستان برنگرداند که وضعیت امنیت مانند ناروی نیست.
طبق آمار رسمی منتشر شده در سایت اداره مهاجرت ناروی، از ابتدای سال روان میلادی 806 تن افغانستانی در این کشور درخواست پناهندگی کرده اند که 363 تن آنان کودک می باشند.
کشورهای سویدن، انگلستان، دانمارک، ناروی و هلند در حالی قصد بازگرداندن کودکان پناهجو به افغانستان را دارند که انجام اینکار فقط به توافق دولت افغانستان منوط است. اگر دولت افغانستان مانند قراردادی که چند ماه پیش با دولت استرالیا منعقد کرد، با این کشورها نیز منعقد کند، راه بازگشت هزاران پناهجوی افغانستانی به بزرگترین دوزخ روی زمین باز می کند.
دولت افغانستان دارای سیستم مافیایی قبیله می باشد که در کشور هیچ امنیتی برای شهروندان باقی نمانده است. دولت افغانستان چنان در کار ترویج خشونت می باشد که ارگ ریاست جمهوری در کابل را باید یکی از مراکز اصلی طالب پروری و گسترش تروریزم دانست.
پناهجویی یکی از حقوق اولیه انسان ها می باشد که آنان می توانند در صورت عدم وجود امنیت در کشوری دیگر پناه بجویند. در دو قرن اخیر، وقوع انواع جنایات حاد علیه بشریت باعث کوچ اجباری میلیون ها تن از کشوری شده که نامش افغانستان است.
منبع این خبر

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18