غوغای لیونل مسی و آدیداس‌!

ستاره آرژانتینی بارسلونا ماه‌هاست به آزمایشگاه آدیداس می‌رود تا کفش هوشمند و انقلابی این شرکت را بیازماید. تراشه نصب‌شده در این کفش، اطلاعات آماری بازیکن را در طول بازی و تمرین ثبت می‌کند. به گزارش دیلی‌میل، تراشه نصب‌شده در فرورفتگی پایین کفش می‌تواند اطلاعات فعالیت بازیکن در زمین بازی را ثبت و آن‌ها را با استفاده از ارتباطات وای‌فای به کامپیوتر منتقل کند. این اطلاعات شامل سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط، بالاترین سرعت، تعداد استارت‌ها، مسافت طی‌شده در هر استارت و کل مسافت جابجاشده طی حداکثر ۷ ساعت گذشته است و می‌تواند امکان مقایسه نتایج تمرین و بازی را با دقتی مثال‌زدنی فراهم کند.
در حال حاضر، کارشناسان و مربیان فوتبال این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزارهای Pro Zone مبتنی بر پردازش تصاویر ویدیویی بدست می‌آورند.
این سیستم از ۸ دوربین در چهار گوشه زمین بهره می‌برد که با پردازش تفاوت تصاویر در هر ۱۰ ثانیه، این اطلاعات را استخراج می‌کنند. اما هزینه استفاده از این سیستم بسیار زیاد است و به‌همین دلیل فقط باشگاه‌های حرفه‌ای از عهده مخارج آن برمی‌آیند. آدیداس امیدوار است با نصب این تراشه روی کفش‌های سری f50 خود بتواند این سیستم پردازش تصویر را از دور خارج کند. قیمت این کفش‌ها بیش‌از ۳۸۰ دلار آمریکا تخمین زده شده و قرار است برای خرید کریسمس ۲۰۱۲ روانه بازار شود.
اما آن‌چه می‌تواند اشتیاق بازیکنان آماتور را برای خرید این کفش‌ها افزایش دهد، نرم‌افزاری اینترنتی است که آدیداس برای استفاده از اطلاعات این تراشه نوشته است.
در این نرم‌افزار، بازیکن می‌تواند اطلاعات آماری تمرین یا بازی خود را با اطلاعات آماری بازیکنان حرفه‌ای و ستارگان فوتبال مقایسه کند و از آن جالب‌تر، در مسابقه‌ای آواتاری شرکت کند و ببیند که اگر با این توانایی‌ها و مشخصات عضو تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا بود، چطور در زمین بازی می‌کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18