هزینه تمام‌شده آی‌پد ۲ برای اپل: ۳۲۰ دلار

بر اساس تخمین قیمت تمام‌شده قطعات آی‌پد ۲، هزینه تمام‌شده این تبلت برای اپل، نصف بهای فروشش، یعنی حدود ۳۲۰ دلار است!

تیم تحقیقاتی شرکتی به نام IHS iSuppli، با جدا کردن همه قطعات تشکیل‌دهنده آی‌پد ۲ به این نتیجه رسیدند که نسخه ۳۲ گیگی این تبلت که ۷۲۹ دلار به فروش می‌رسد، کمی بیشتر از ۳۲۰ دلار ارزش دارد.

این واقعیت، دست اپل را در کاهش قیمت آ‌تی باز خواهد گذاشت و به این شرکت اجازه می‌دهد که در صورتی که رقبا قیمت تبلت‌هایشان را پایین بیاورند، جا برای مانور داشته باشد. همچنین تخمین هزینه تمام‌شده آی‌پد می‌تواند به ما امکان بدهد که سود مالی اپل از محل فروش آن را هم حدس بزنیم.

البته در ارزیابی قیمت تمام‌شده آی‌پد، خبری از تخمین هزینه توسعه نرم‌افزاری، بسته‌بندی، ارسال و توزیع آی‌پد نیست. باید در نظر داشت که با توجه به اینکه اپل، فروشگاه‌های اختصاصی خودش را دارد، هزینه توزیع گجت‌هایش بالاتر است.


iSuppli، پیش از این قیمت تمام‌شده زوم شرکت موتورلا را ۳۵۹ دلار تخمین زده بود، این تبلت با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

جالب است که آی‌پد نسخه AT&T به سبب استفاده از تراشه‌های وایرلس گران‌تر، اندکی بیشتر از آی‌پد نسخه Verizon هزینه برمی‌دارد. ( ۳۲۶ دلار در مقابل ۳۲۳ دلار)

هزینه هر تراشه پردازشگر جدید A5 که توسط سامسونگ ساخته می‌شود، ۱۴ دلار است. گران‌ترین قطعه آی‌پد، صفحه لمسی‌اش است که توسط LG ساخته می‌شود و ۱۲۷ دلار ارزش دارد. هزیه فلش، رم و چیپ حافظه این تبلت، ۶۵٫۷۰ دلار است. توشیا و ساموسونگ فلش مموری آی‌پد را می‌سازند، در حالی که شرکتی به نام ST Microelectronics، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج این تبلت را تحویل می‌دهد، قطب‌نمای آی‌پد را هم شرکت AKM می‌سازد. شرکت‌های Texas Instruments و Analog Devices هم به ترتیب داریور صفحه لمسی و کنترلر لمسی خازنی آی‌پد را به اپل می‌رسانند. هنوز معلوم نیست که دوربین را چه شرکتی برای اپل فراهم می‌کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود فیلم ایرانی شرایط +18